انواع سبک‌های آبجو

لاگر، ایل، پیلسنر، پورتر، استوت چقدر با این سبک‌های مختلف آبجو آشنا هستید؟

در حال حاضر بیش از 100 نوع آبجوی مختلف در دنیا وجود دارد. تنوع گسترده در سبک‌های مختلف ماءالشعیر ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده باشد اما نگران نباشید. در این مقاله از جوجومگ با هم به دنیای رنگارنگ آبجوها سر می‌زنیم و سبک‌های مختلف این نوشیدنی را معرفی می‌کنیم.

در حقیقت بیشتر استایل‌های متفاوت آبجو، زیرشاخه یکی از دو دسته اصلی لاگر (Lager) و یا ایل (Ale) هستند. وجه تمایز اصلی این دو دسته، نوع مخمر به کار رفته در آنهاست.

ایل

همان‌طور که قبلا گفتیم، قدمت آبجوسازی به حدود 5000 سال قبل برمی‌گردد و اولین آبجوهای ساخته دست بشر، از نوع ایل بوده‌اند. ایل‌ها، آبجوهایی هستند که به روش تخمیر از بالا تولید می‌شوند، یعنی قارچ مخمر ایل (ساکارومایسس سرویزیه) بیشتر در قسمت بالای ظرف شربت (wort) و در دمای بالا (15 تا 24 درجه سانتیگراد) شروع به تخمیر می‌کند. ایل‌ها نسبت به لاگرها در زمان کوتاه‌تری آماده مصرف می‌شوند (چند هفته)، فضای ذخیره‌سازی کمتری نیاز دارند، طعم پیچیده‌تری دارند میوه‌ای؟ و معمولا در دمای اتاق سرو می‌شوند. مانند پورتر، استوت و...

لاگر

کلمه لاگر از واژه آلمانی lagern به معنای ذخیره کردن گرفته شده است؛ چرا که پس از انجام مراحل اولیه تولید، باید این آبجو را تا مدت‌ها در انبارهایی با دمای پایین نگهداری می‌کردند تا عمل بیاید.

برای تولید لاگر از مخمر ساکارومایسس پاستوریانوس یا ساکارومایسس اوواروم استفاده می‌شود. این مخمر برای اولین بار در باواریا در دوره رنسانس برای آبجوسازی استفاده شد. لاگر به روش تخمیر از پایین تولید می‌شود، یعنی مخمر لاگر بیشتر در قسمت پایین ظرف شربت و در دمای پایین (4 تا 10 درجه سانتیگراد) فعالیت می‌کند. لاگرها نسبتا به فضا و زمان بیشتری (چند ماه) برای آماده شدن برای مصرف نیاز دارند. به صورت سرد سرو می‌شود. مانند پیلسنر، آبگندم

البته باید گفت در آبجوسازی علاوه بر دو روش تخمیر از بالا و تخمیر از پایین، یک روش دیگر به نام تخمیر خودجوش هم وجود دارد که در آن نوشیدنی با قرار گرفتن در معرض باکتری و مخمر وحشی (مخمر غیر ساکارومایسس) فرایند تخمیر را طی می‌کند. از این روش ابتدا در بلژیک استفاده شد اما امروزه در کشورهای مختلف به این روش آبجو تولید می‌شود. لامبیک و آبجو ترش دو نوع آبجو هستند که از این روش به دست می‌آیند.

چند لیوان آبجو به رنگ‌های مختلف روی میز - انواع سبک‌های آبجو یا ماءالشعیر

حال که کمی با الفبای انواع سبک‌های آبجو آشنا شدیم، چند سبک معروف آبجو را با هم بررسی می‌کنیم.

الف) چند نوع لاگر و پیلسنر کمرنگ

لاگر کم رنگ و پیلسنر، آبجوهای طلایی رنگی هستند که طعمی سبک و میزان الکلی پایین دارند. این سبک آبجو در جمهوری چک و آلمان امروزی رایج شد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید نام پیلسنر (پیلزنر) از نام یکی از شهرهای جمهوری چک به نام پیلزن (Plzeň) گرفته شده است.

لاگر آمریکایی یکی از سبک‌های معروف ماءالشعیر دنیاست که نوعی لاگر کمرنگ محسوب می‌شود.

1. لاگر آمریکایی

لاگر آمریکایی اغلب آن چیزی است که مردم انتظار دارند در صورت سفارش آبجو در ایالات متحده برایشان سرو شود. ممکن است در خارج از اروپا به عنوان پیلسنر به بازار عرضه شود، اما نباید با پیلسنر سنتی اشتباه گرفته شود. وجود طعم‌های قوی و شدید در این سبک، یک عیب محسوب می‌شود. به دلیل کمی طعم مالت یا رازک، ویژگی مخمر چیزی است که برندها را از هم متمایز می‌کند.

این نوشیدنی، یک لاگر بسیار کم رنگ، با گاز زیاد، با طعمی بسیار خنثی و تلخی کم است. این نوشیدنی بسیار سرد سرو می‌شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع تشنگی باشد.

ظاهر

رنگ کاهی بسیار کم رنگ تا زرد متوسط. فوم سفید و کف آلود که به ندرت روی سطح نوشیدنی باقی می‌ماند. بسیار شفاف.

عطر

رایحه کم مالت در این سبک اختیاری است، اما ممکن است کمی شیرین یا ذرت مانند (در صورت وجود) باشد. رایحه سبک رازک تند یا گلی اختیاری است.

طعم

طعم غلات یا ذرت مانند نسبتاً کم که ممکن است به دلیل تلخی کم نوشیدنی، به عنوان شیرینی تلقی شود. طعم نسبتاً کم رازک، که اگر به اندازه کافی قوی باشد که قابل تشخیص باشد، ممکن است بتوانید طعم گل و گیاه و یا تندی را از آن بگیرید. تلخی کم تا متوسط و کم. عموما تعادل خوبی بین طعم مالتی و تلخ برقرار است. کربناسیون آن زیاد است.

ترکیبات اصلی

جو دو یا شش ردیفه با 40 درصد برنج یا ذرت به عنوان مکمل. مخمر لاگر. استفاده کم از رازک

نمونه‌های تجاری

بادوایزر، کورز اورجینال، میلر های لایف

میزان تلخی (IBU)

8-18

میزان الکل (ABV)

5.3%-4.2%

رنگ (SRM)

2-3.5

 
پیلسنر چک یا پیلسنر بوهمی یک لاگر کمرنگ به حساب می‌آید.

2. لاگر کمرنگ پریمیوم چک (پیلسنر چک)

یک لاگر چک کم رنگ با طراوت با خاصیت مالت و رازک قابل توجه. طعم مالت برای یک آبجو از نوع پیلسنر پیچیده است. تلخی متوسط رو به بالا دارد، اما در مجموع طعمی متعادل ایجاد می‌کند که قابلیت نوشیدن آن را افزایش می‌دهد.

به طور کلی به گروهی از آبجوهای نوع پیلسنر اطلاق می‌شود. در کشور جمهوری چک، عبارت پیلسنر تنها به دو نوشیدنی Pilsner Urquell و Gambrinus Pilsner گفته می‌شود، با وجود اینکه این نام در سراسر جهان بسیار رایج است. در خارج از جمهوری چک، از نام پیلسنر چک یا پیلسنر بوهمی گاهی اوقات برای متمایز کردن این سبک از سایر آبجوهای نوع پیلسنر استفاده می‌شود.

ظاهر

رنگ زرد متوسط تا طلایی تیره. درخشان و بسیار شفاف. فوم سفید متراکم، ماندگار و خامه‌ای.

عطر

عطر مالت و نان متوسط تا متوسط رو به بالا و همچنین عطرهای گل و گیاه و تند رازک - دی استیل سبک یا استرهای میوه‌ای بسیار کم اختیاری هستند.

طعم

طعم مالت غنی، پیچیده و شبیه نان همراه با تلخی واضح و طعم گلی و تند رازک. شدت طعم‌های مالت و رازک متوسط تا متوسط رو به بالا هستند و مالت ممکن است کمی حس کارامل داشته باشد. تلخی برجسته است اما هرگز زننده نیست.

ترکیبات اصلی

رازک سنتی چک. مالت چک. مخمر لاگر چک. آب با میزان پایین سولفات و کربنات، علیرغم میزان رازک بالا، یک طعم رازک کاملاً نرم و گرد ایجاد می‌کند.

نمونه‌های تجاری

پیلسنر ارکل (Pilsner Urquell) و Primátor Premium

میزان تلخی (IBU)

30-45

میزان الکل (ABV)

5.8%-4.2%

رنگ (SRM)

3.5-6

 
هلز آلمانی نوعی ماءالشعیر یا آبجو معروف در آلمان است و به لحاظ فنی یک لاگر کمرنگ محسوب می‌شود.

3. هلز آلمانی

هلز آلمانی (German Helles) یک لاگر طلایی آلمانی است که تعادل میان طعم مالت و رازک را به خوبی حفظ کرده است.

ظاهر

رنگ زرد متوسط تا طلایی. شفاف. فوم سفید ماندگار.

عطر

رایحه گلی، تند یا گیاهی رازک متوسط. رایحه ملایم مالتی شیرین غلات، که احتمالاً با رایحه‌های ملایم نان تست یا خمیری ترکیب شده است. عطر رازک و مالت هر دو قابل تشخیص و به طور کلی در تعادل هستند.

طعم

مالت و رازک متوسط و متعادل همراه با تلخی. طعم‌های مالت و رازک شبیه به قسمت عطر (با توصیف کننده‌ها و شدت‌های یکسان). تلخی متوسط و قابل توجه.

ترکیبات اصلی

آب معدنی با میزان بالای سولفات، کربنات و کلرید. رازک سنتی آلمانی یا چک. مالت پیلسنر. مخمر آلمانی لاگر.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Dortmunder Kronen و Schönramer Gold.

میزان تلخی (IBU)

20-30

میزان الکل (ABV)

6%-5%

رنگ (SRM)

4-6

 

ب) چند نوع لاگر تیره رنگ

لاگر تیره، به لحاظ عطر و طعم مالتی به همراه نوت‌های کاراملی برشته است. این سبک آبجوها دارای میزان الکل متوسط و تلخی کمتر هستند.

لاگر وین، نوعی آبجو از دسته لاگرهای تیره رنگ است که عطر و طعمی مالتی دارد

1. لاگر وین

لاگر وین به رنگ قرمز با طعم مالت شیرین است. این آبجوها دارای طعم لطیف رازک و قابلیت نوشیدنی مناسب هستند.

ظاهر

رنگ کهربایی مایل به قرمز روشن تا مسی. شفاف. فوم مایل به سفید با ضخامت و ماندگاری زیاد.

عطر

رایحه مالت نسبتاً شدید، با تاکید بر عطر نان تست و سرشار از مالت. رایحه گلی و تند رازک ممکن است کم باشد. این سبک آبجو نباید رایحه قابل توجه کارامل، بیسکویت یا بو داده داشته باشد.

طعم

پیچیدگی نرم و ظریف مالت در همان ابتدای نوشیدن حس می‌شود، همراه با تلخی رازک به اندازه کافی برای ارائه یک نوشیدنی متعادل. طعم مالت به سمت یک ویژگی غنی و نان تست است، بدون طعم کاراملی، بیسکویتی یا برشته قابل توجه. طعم رازک گلی، تند یا گیاهی ممکن است کم باشد.

ترکیبات اصلی

به طور سنتی در این سبک از مالت وین با بهترین کیفیت استفاده می‌شود، اما می‌توان از مالت پیلز (Pils) و مونیخ نیز استفاده کرد. رازک به کار رفته در این سبک، رازک سنتی کانتیننتال (Continental) است. مخمر لاگر آلمانی. ممکن است از مقدار کمی از مالت تخصصی برای رنگ و شیرینی استفاده شود.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Chuckanut Vienna Lager و Figueroa Mountain Red Lager.

میزان تلخی (IBU)

18-30

میزان الکل (ABV)

5.5%-4.7%

رنگ (SRM)

9-15

 
آبجو سیاه آلمانی یا شوارتزبیر یکی از سبک‌های معروف ماءالشعیر در آلمان است.

2. آبجو سیاه آلمانی (Schwartzbier)

واژه Schwarzbier در زبان آلمانی به معنای آبجوی سیاه است، اما رنگ آن تقریبا قهوه‌ای تیره است. این نوشیدنی یک آبجو تیره است که به طرز شگفت انگیزی طعمی ملایم دارد. آبجوی سیاه آلمانی کمتر از حد انتظار مالت دارد، اما با این وجود باز هم کمی شیرینی حس می‌شود.

ظاهر

رنگ قهوه‌ای متوسط تا خیلی تیره، اغلب با هایلایت‌های یاقوتی رنگ، در عین حال تقریباً هرگز واقعاً سیاه نیست. بسیار شفاف. فوم بزرگ، ماندگار و مایل به کرمی.

عطر

عطر مالت کم تا متوسط، به همراه کمی عطر شیرینی مالت و رایحه جزئی مالت برشته اغلب آشکار است. عطر برشته می‌تواند تا حدودی شبیه شکلات تلخ باشد، اما هرگز نباید بوی سوختگی بدهد. رایحه رازک نسبتاً کم تند، گلی یا گیاهی اختیاری است.

طعم

طعم ملایم تا متوسط مالت. طعم مالت برشته شده ملایم تا متوسط می‌تواند طعم شکلاتی تلخی بدهد اما طعم سوختگی ندارد. تلخی کم تا متوسط. طعم کم تا متوسط رازک تند، گلی یا گیاهی. مقداری شیرینی باقیمانده قابل قبول است اما مرسوم نیست.

ترکیبات اصلی

مالت مونیخ آلمانی و مالت پیلسنر به عنوان مالت اصلی (پایه)، با مالت برشته تیره رنگ بدون پوسته که طعم برشته بدون طعم سوخته را اضافه می‌کند. انواع رازک آلمانی و مخمرهای لاگر آلمانی مرسوم هستند.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Köstritzer Schwarzbier و Mönchshof Schwarzbier.

میزان تلخی (IBU)

20-35

میزان الکل (ABV)

5.4%-4.4%

رنگ (SRM)

19-30

 

ج) چند نوع پورتر

پورترها همگی تیره رنگ هستند و طعم‌هایی شبیه شکلات، قهوه و کارامل را به نمایش می‌گذارند. آن‌ها بیشتر از ایل‌های قهوه‌ای شکلاتی هستند و کمتر از استوت‌ها قهوه مانند هستند.

پورتر آمریکایی، نوعی آبجو تیره رنگ است

1. پورتر آمریکایی

آبجوی تیره مالتی، تلخ و معمولا تا حدی رازک‌دار با ویژگی متعادل، برشته شده و اغلب شکلاتی.

ظاهر

قهوه‌ای متوسط تا قهوه‌ای بسیار تیره، اغلب با هایلایت‌های یاقوتی رنگ. می‌تواند به رنگ مشکی نزدیک شود. فوم بزرگ کرم رنگ با ماندگاری نسبتاً خوب.

عطر

رایحه برشته ملایم تا متوسط، اغلب با عطر ملایم قهوه، شکلات یا کمی بوی سوخته همراه است. گاهی اوقات ممکن است پس زمینه کارامل یا شیرینی تافی، یا مالت داشته باشد. رایحه صمغ کاج، خاک یا گلی رازک می‌تواند از کم به زیاد متفاوت باشد. استرهای میوه‌ای متوسط اختیاری است. نباید تند، زننده یا اسیدی به نظر برسد. تعادل مالت- رازک می‌تواند متفاوت باشد، اما همیشه باید عطر مالت برشته داشته باشد.

طعم

طعم بو داده نسبتاً قوی، اغلب با شکلات و خاصیت کمی سوخته، گاهی اوقات با کارامل شیرین یا مالت. تلخی متوسط تا زیاد. مالت‌های تیره نباید طعم تند، سوخته یا گس به آن اضافه کنند. طعم کم صمغ کاج (رزین)، خاکی یا گلی رازک، که نباید با مالت تیره تداخل داشته باشد. استرهای میوه‌ای متوسط اختیاری است. نباید سوزش اسیدی داشته باشد.

ترکیبات اصلی

مالت پایه کم رنگ، اغلب مالت کریستال. مالت تیره، اغلب مالت سیاه یا مالت شکلاتی. رازک آمریکایی معمولاً برای تلخ کردن استفاده می‌شود، اما رازک آمریکایی یا بریتانیایی را می‌توان در مرحله نهایی مجددا استفاده کرد. مخمر ایل می‌تواند آمریکایی یا انواع انگلیسی آن باشد.

نمونه‌های تجاری

میزان تلخی (IBU)

25-50

میزان الکل (ABV)

6.5%-4.8%

رنگ (SRM)

22-40

 
پورتر انگلیسی که در کشور انگلستان به آن فقط پورتر می‌گویند، یکی از سبک‌های معروف آبجو در انگلیس است.

2. پورتر انگلیسی

در بریتانیا فقط «پورتر» نامیده می‌شود، از نام «پورتر انگلیسی» برای متمایز کردن آن از سایر پورترها استفاده می‌شود.

ظاهر

رنگ قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره، اغلب با هایلایت‌های یاقوتی. اغلب شفاف است، اما برخی برندها ممکن است آن را به صورت کدر به بازار عرضه کنند. فوم متوسط به رنگ سفید مایل به کرم با ماندگاری نسبتا خوب.

عطر

رایحه نان، بیسکویتی و مالت تست متوسط تا نسبتاً کم، اغلب شبیه شکلات. عطرهای پیچیده مالت ممکن است به صورت کارامل، آجیل و شیرینی تافی وجود داشته باشد. ممکن است عطر رازک گلی یا خاکی به میزان متوسط حس شود. استرهای میوهای متوسط اختیاری، اما مطلوب هستند. دی استیل کم اختیاری است.

طعم

طعم ملایم نان، بیسکویت، و مالت تست با برشتگی ملایم تا متوسط شکلاتی، و اغلب کاراملی، آجیلی یا تافی قابل توجهی، احتمالا با سطوح پایین‌تری از طعم‌های تیره‌تر مانند قهوه. نباید طعم سوختگی یا برشتگی شدید بدهد، اگرچه مقادیر کم این طعم ممکن است باعث ایجاد طعم شکلات تلخ شود طعم رازک خاکی یا گلی تا حد متوسط اختیاری است. استرهای میوه‌ای کم تا متوسط. تلخی متوسط رو به پایین تا متوسط، تعادل را از کمی مالت تا کمی تلخ تغییر می‌دهد. دی استیل نسبتاً کم اختیاری است.

ترکیبات اصلی

غلات به کار رفته متفاوت هستند، اما در رسپی این نوشیدنی همیشه ماده‌ای وجود دارد که رنگ تیره تولید کند. مالت شکلات یا مالت برشته شده دیگر، مالت کارامل، شکر مخصوص آبجوسازی و مانند آن رایج است. پورترهای نوع لندن اغلب از مالت قهوه‌ای برای ایجاد طعمی خاص استفاده می‌کنند.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Burton Bridge Burton Porter، Fuller's London Porter و Samuel Smith Taddy Porter.

میزان تلخی (IBU)

18-35

میزان الکل (ABV)

5.4%-4%

رنگ (SRM)

20-30

 

د) چند نوع استوت

استوت‌ها آبجوهای تیرهای هستند که شبیه به پورترها هستند اما طعم برشته شده قوی‌تری دارند. این سبک همچنین دارای سطوح متوسط تا زیاد الکل است.

استوت آمریکایی، یکی از انواع استوت معروف جهان است

1. استوت آمریکایی

ظاهر

به طور کلی به رنگ سیاه تیره است، اگرچه ممکن است برخی از آن‌ها قهوه‌ای تیره به نظر برسند. فوم نسبتا بزرگ و ماندگار با رنگ کرم روشن تا قهوه‌ای روشن. معمولا مات و غیر شفاف است.

عطر

رایحه برشته متوسط تا قوی، اغلب همراه با کیفیت قهوه برشته یا شکلات تلخ. رایحه سوخته یا زغال چوب اگر کم باشد قابل قبول است. رایحه رازک متوسط تا بسیار کم، اغلب با رایحه مرکباتی یا صمغ. رایحه استرها در حد متوسط اختیاری است. بوی ملایم الکل اختیاری است. نباید زننده، تند، یا اسیدی به نظر برسد.

طعم

طعم‌های برشته، اغلب شامل طعم قهوه، شکلات تلخ یا دانه‌های قهوه بو داده، در حد متوسط تا بسیار قوی حس می‌شود. طعم شیرین مالت به میزان کم تا متوسط، اغلب با طعم‌های شکلاتی یا کاراملی غنی. تلخی متوسط تا زیاد. طعم رازک، عموما از نوع مرکباتی یا رزینی(صمغی)، بسته به برند ممکن است کم یا زیاد باشد. استرهای کم اختیاری است.

ترکیبات اصلی

مالت پایه، مخمر و رازک معمولی آمریکایی. استفاده متنوع از مالت‌های تیره و برشته شده و همچنین مالت‌های نوع کارامل. برخی افزودنی‌ها ممکن است در مقادیر کم برای افزایش پیچیدگی عطر و طعم وجود داشته باشند.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Sierra Nevada Stout و Trillium Secret Stairs.

میزان تلخی (IBU)

35-75

میزان الکل (ABV)

7%-5%

رنگ (SRM)

30-40

 

استوت جو دو سر یکی از انواع استوت است

2. استوت جو دو سر

ظاهر

رنگ قهوه ای تا مشکی. فوم ضخیم و خامه‌ای، به رنگ کرم مایل به قهوه‌ای روشن با پایداری مناسب. اصولا شفاف است، ولی برخی برندها نوع غیرشفاف آن را تولید می‌کنند.

عطر

ویژگی دانه‌ای، برشته، قهوه‌مانند ملایم با شیرینی ملایم مالت که می‌تواند اثری شبیه قهوه و خامه‌ای ایجاد کند. رایحه میوه‌ای کم تا متوسط رو به بالا. رایحه رازک خاکی یا گلی متوسط تا کم اختیاری است. رایحه دانه‌ای و آجیلی بلغور جو دوسر در حد ملایم اختیاری است. دی استیل متوسط رو به پایین اختیاری است اما معمولاً وجود ندارد.

طعم

مشابه عطر، با یک طعم قهوه برشته ملایم، شکلات شیری، یا قهوه و خامه و طعم میوه‌ای کم تا نسبتاً زیاد. جو دوسر می تواند طعمی مانند آجیل برشته، دانه ای یا خاکی به آن اضافه کند. تلخی متوسط. طعم پایانی مالتی، برشته و آجیلی. طعم رازک خاکی یا گلی متوسط تا کم اختیاری است. دی استیل متوسط به پایین اختیاری است اما معمولاً وجود ندارد.

ترکیبات اصلی

مالت کم رنگ، کارامل و برشته تیره (اغلب شکلاتی) و غلات. بلغور جو دوسر یا مالت جو دوسر (5 تا 20 درصد یا بیشتر). رازک برای ایجاد طعم تلخ. می‌توان از شکر یا سیروپ مخصوص آبجوسازی استفاده کرد. مخمر ایل انگلیسی.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Samuel Smith Oatmeal Stout و Broughton Stout Jock.

میزان تلخی (IBU)

25-40

میزان الکل (ABV)

5.9%-4.2%

رنگ (SRM)

22-40

 

ه) چند نوع ایل کمرنگ (Pale Ale)

ایل‌های کم رنگ عموماً رازکی هستند (به دلیل استفاده از رازک زیاد، یا خیلی تلخ هستند و یا رایحه گل و میوه دارند) اما میزان الکل کمتری نسبت به IPA دارند. آنها معمولاً آبجوهای سبک و قابل نوشیدن هستند.

ایل کهربایی آمریکایی یکی از انواع ایل کمرنگ محبوب در میان علاقه‌مندان آبجو است

1. ایل کهربایی آمریکایی (American Amber Ale)

این آبجو یک نوشیدنی کهربایی، رازکی، با الکل متوسط و طعم کارامل مالت است. تعادل میان طعم‌ها ممکن است در برندهای مختلف کمی متفاوت باشد، در برخی از نسخه‌ها طعم مالت غالب است و در برخی دیگر طعم رازک. نسخه‌های رازکی و تلخ نباید طعم‌های متضادی با مالت کارامل داشته باشند.

ظاهر

به رنگ کهربایی عمیق تا قهوه‌ای مسی، گاهی اوقات با رنگ مایل به قرمز. فوم نسبتاً بزرگ مایل به سفید با ماندگاری خوب. به طور کلی کاملاً شفاف است

عطر

رایحه کم تا متوسط رازک این نوشیدنی، منعکس کننده انواع رازک آمریکایی یا دنیای جدید (مرکبات، گل، کاج، رزین، ادویه، میوههای استوایی، میوه هسته دار، توت یا خربزه) است. معمولا در این سبک رازک ویژگی‌های مرکباتی دارد، اما این ویژگی برای این سبک الزامی نیست. رایحه مالت متوسط، معمولاً با ویژگی کاراملی، که می‌تواند ویژگی‌های رازک را پشتیبانی، متعادل یا گاهی اوقات پنهان کند. رایحه استرها از متوسط تا هیچ متفاوت هستند

طعم

طعم متوسط تا زیاد رازک با خصوصیات مشابه عطر. طعم‌های مالت متوسط تا قوی هستند و معمولاً شیرینی اولیه مالت را نشان می‌دهند و به دنبال آن طعم متوسطی از کارامل و گاهی اوقات طعم‌های مالت نان تست یا بیسکویتی در مقادیر کمتر را نشان می‌دهند. طعم مالت تیره یا بو داده وجود ندارد. تلخی متوسط تا نسبتاً زیاد. تعادل میان طعم‌ها می‌تواند از مقداری مالتی تا کمی تلخ متفاوت باشد. استرهای میوه‌ای می‌توانند متوسط تا هیچ باشند. شیرینی کارامل، طعم رازک و تلخی می‌تواند تا حدودی در سطح متوسط تا کامل و در عین حال خشک باقی بماند.

ترکیبات اصلی

مالت ایل کمرنگ خنثی. مالت‌های کریستال متوسط تا تیره. رازک آمریکایی، اغلب با طعم مرکبات، رایج است، اما سایر رازک‌ها نیز ممکن است استفاده شوند. مخمر خنثی تا اندکی استری.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Anderson Valley Boont Amber Ale و Tröegs Hopback Amber Ale.

میزان تلخی (IBU)

25-40

میزان الکل (ABV)

6.2%-4.5%

رنگ (SRM)

10-17

 

بیتر انگلیسی یکی از سبک‌های معروف ایل کمرنگ در دنیاست که به دلیل تلخی زیاد این‌گونه نام‌گذاری شده است

2. بیتر انگلیسی

بیتر انگلیسی به دلیل طعم تلخی که رازک به نوشیدنی می‌دهد، این‌گونه نامگذاری شده است. این نوشیدنی‌ها طعم میوه‌ای و محتوای الکل کمتری دارند.

ظاهر

رنگ کهربایی کم رنگ تا مسی روشن. شفافیت خوب. فوم کم تا متوسط سفید رنگ. ممکن است به دلیل کربناسیون کم، فوم بسیار کمی داشته باشد.

عطر

رایحه مالت کم تا متوسط، اغلب با کیفیت کاراملی. پیچیدگی مالت نان و بیسکویتی در این سبک رایج است. رایحه میوهای ملایم تا متوسط. رایحه رازک می‌تواند از میزان متوسط تا صفر متغیر باشد، معمولاً دارای ویژگی‌های خاکی، رزینی (صمغ درخت)، میوه‌ای یا گلی است. به طور کلی دی استیل وجود ندارد، اگرچه سطوح بسیار پایین آن مجاز است.

طعم

تلخی متوسط رو به بالا. استرهای میوهای نسبتاً کم تا نسبتاً زیاد. طعم متوسط تا کم رازک، معمولاً با ویژگی‌های خاکی، رزینی، میوه‌ای یا گلی. طعم مالت کم تا متوسط. معمولاً طعم مالت در این سبک دارای ویژگی‌های نان، بیسکویت یا کمی نان تست است. طعم‌های کاراملی یا تافی کم تا متوسط اختیاری هستند. تعادل در طعم کلی این سبک آبجو اغلب به سمت تلخی است، اگرچه تلخی نباید به طور کامل بر طعم مالت، استرها و طعم رازک غلبه کند. به طور کلی دی استیل وجود ندارد، اگرچه سطوح بسیار پایین آن مجاز است.

ترکیبات اصلی

مالت‌های ایل بی رنگ، کهربایی یا کریستال. ممکن است از مالت تیره برای تنظیم رنگ استفاده شود. ممکن است از مکمل‌های شکر، ذرت یا گندم استفاده شود. رازک‌های انگلیسی متداول‌ترین نوع رازک هستند، اما از هر رازک دیگری نیز می‌توان استفاده کرد. مخمر بریتانیایی.

نمونه‌های تجاری

محصولاتی مانند Brains Bitter و Bateman’s XB.

میزان تلخی (IBU)

25-35

میزان الکل (ABV)

3.8%-3.2%

رنگ (SRM)

8-14

 

اگر این مطلب برایتان مفید بود، آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید. همچنین اگر هرگونه نظر، انتقاد یا پیشنهادی داشتید، لطفا همین پایین در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید