افزایش گرما و طعم آبجو

ارتباط افزایش گرمای کره ی زمین با طعم آبجو

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزایش دما و خشکسالی منجر به کاهش کیفیت رازک می‌شود. رازک گیاهی است که بیشتر در مناطق اروپا، آسیای غربی و آمریکای شمالی کشت می‌شود و از آن در تولید آبجو استفاده می‌شود.

رازک چیست؟
گیاه رازک، با برگ‌های متقابل، دندانه‌دار و مرکب از ۳ تا ۵ لوب نامتقارن مشخص می‌شود. مخروط‌های گل ماده این گیاه به جهت ایجاد عطر و طعم تلخی که به ماءالشعیر می‌دهند، در تولید آبجو مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث افزایش ماندگاری محصول و پایداری بهتر فوم یا کف روی سطح آبجو می‌شوند. ایزو-آلفا-اسیدهایی که از رازک در حین تولید آبجو به وجود می‌آیند، اصلی‌ترین عامل تلخ کننده ماءالشعیر کلاسیک هستند. همچنین اسیدهای بتا اثرات اجتناب ناپذیر فساد باکتریایی را خنثی می‌کنند و ماندگاری محصول را بیشتر می‌کنند.

تاثیر کاهش دما بر آبجو
یک مطالعه منتشر شده در ژورنال نیچر کامیونیکیشنزNature Communications)) نشان می‌دهد که بازده رازک تا سال ۲۰۵۰ بین ۴ تا ۱۸ درصد کاهش می‌یابد. محتوای اسیدی و تلخ رازک، که برای طعم متمایز آبجو ضروری است، ممکن است بین ۲۰ تا ۳۱ درصد کاهش یابد، به این معنی که اگر جهان به گرم شدن ادامه دهد، طعم آبجو ممکن است تغییر کند.

منابع:

www.euronews.com

www.news.vt.edu

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید