یک لیوان آبجو در کنار پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا با آبجو

حتما شما هم با ما موافق هستید که ماءالشعیر و پیتزا انگار که برای هم ساخته شده باشند، یک زوج فوق العاده‌اند. اما آیا می‌دانستید که به تعداد آدم‌های روی زمین راه برای ترکیب کردن این دو خوشمزه وجود دارد؟ laugh حالا از شوخی که بگذریم، تنها راه همراه کردن ماءالشعیر و پیتزا، نوشیدن یک لیوان آبجو در کنار پیتزا نیست. امروز می‌خواهیم یک روش جدید برای تهیه خمیر پیتزا با استفاده از ماءالشعیر آموزش دهیم که نتیجه آن خمیری با بافت بسیار نرم است که طعم و مزه پیتزا را بسیار عالی می‌کند. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم:

ماءالشعیر جوجو 1 فنجان (250 میلی لیتر)

مخمر فوری 2 قاشق چایخوری (10 میلی لیتر)

شکر 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر)

آرد 2 و 1/2 فنجان (625 میلی لیتر)

نمک 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر)

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر)

یک لیوان آبجو در کنار پیتزای گوجه و ریحان

طرز تهیه:

ابتدا ماء الشعیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود و به دمای 45 درجه سانتیگراد برسد (گرم بودن ماءالشعیر برای عمل کردن مخمر بسیار مهم است). سپس در یک کاسه بزرگ، ماءالشعیر، مخمر و شکر را مخلوط کنید. بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا روی آن کف کند.

در غذاساز، آرد و نمک را ترکیب کنید. در حالی که غذاساز روی سرعت متوسط تنظیم شده است، مخلوط روغن و مخمر را اضافه کنید تا خمیر به صورت یک توپ نرم درآید. خمیر را از کاسه بردارید و چند دقیقه ورز دهید و روی آن را آرد پاشی کنید تا از چسبیدن جلوگیری شود.

خمیر را در یک کاسه که از قبل با روغن چرب شده قرار دهید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید. اجازه دهید خمیر به مدت 1 ساعت در یک مکان گرم بدون جریان هوا استراحت کند. سپس آن را از وسط نصف کنید. بلافاصله از خمیر استفاده کنید یا آن را در پلاستیک بپوشانید و در یخچال نگه دارید (بیش از 12 ساعت) و یا فریز کنید.

خمیر را به صورت یک دایره به قطر 25 سانتی متر  باز کنید. خمیر را روی قالب قرار دهید و روی آن را با مواد دلخواه (کچاپ، گوشت، سوسیس و کالباس، ذرت، فلفل دلمه، گوجه، زیتون، قارچ، پنیر پیتزا و...) تزیین کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود در فری که از قبل با دمای 230 درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید بپزید. نوش جان!

امیداوریم شما هم این رسپی خوشمزه را در منزل امتحان کنید و در کنار عزیزان خود از این پیتزای خوشمزه لذت ببرید.

برای خرید محصولات سلامت محور جوجو می‌توانید از جوجوشاپ استفاده کنید.

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید