دوربین قدیمی فیلمبرداری و فیلم خام

4 فیلم در مورد آبجو که باید دید

یکی از کارهایی که همه ما دوست داریم در اوقات فراغت انجام دهیم، رفتن به سینما و لذت بردن از تماشای یک فیلم جذاب است. هر سال 21 شهریور به عنوان روز ملی سینما گرامی داشته می‌شود. به مناسبت این روز، چند فیلم مستند درباره آبجوسازی را معرفی می‌کنیم. همه ما از نوشیدن یک لیوان ماءالشعیر خنک در حین تماشای فیلم لذت می‌بریم، حال تصور کنید موضوع فیلم هم ماءالشعیر باشد! من که دیگر نمی‌توانم صبر کنم، پس بیایید با هم این فیلم‌های زیبا را مرور کنیم.

1- آبجو، یک داستان عاشقانه 2019 (Beer, A Love Story)

آبجو، یک داستان عاشقانه یک فیلم مستند زیبا ساخته شده توسط فردریش موزر، فیلمساز اتریشی است. این فیلم داستان 30 شخصیت از چندین کشور را روایت می کند که به زبان جهانی آبجو، پرمصرف ترین نوشیدنی تخمیر شده جهان صحبت می کنند.

موزر می گوید: "ما می خواستیم این فیلم پانورامای انواع سبک های آبجو را که اکنون در سراسر جهان رایج شده است نشان دهد. هر شخصی که علاقمند به فیلم، طرفدار ماء الشعیر و یا غذا باشد، باید حتما این یک فیلم را تماشا کند."

برخی از نکات شگفت انگیز که در این فیلم به آن پرداخته شده عبارتند از آگاهی رسانی در مورد اشکال باستانی جو در ایتالیا، آزمایشات دوران پیش از رازک با گیاهان و ادویه جات در اتریش و اینکه چگونه مشکلات جزئی در تخمیر می تواند منجر به ایجاد یک سبک غیر منتظره و مطلوب در آبجو شود.

2- آبجوهای سرخوشی 2019 (Beers of joy)

این مستند زیبا، یک سفر جذاب، سرگرم کننده و لذت بخش به دنیای اکسیر جادویی مورد علاقه ما است. با تماشای این فیلم از مشاهده تصاویر خیره کننده از صومعه های قرون وسطایی، روستاهای باستانی ایتالیایی و کارخانه های آبجوسازی در سراسر جهان لذت ببرید. در این فیلم پای صحبت چهار نفر که علاقه شدیدی به آبجو دارند، می‌نشینیم. یک آبجوساز معتبر بین المللی و یک سرآشپز مشهور سفرهای جداگانه ای را در اروپا و آمریکا آغاز می کنند، در حالی که دو راهنمای حرفه‌ای سعی می کنند آزمون معتبر Master Cicerone (آزمون دانش آبجوسازی)، یکی از سخت ترین آزمایشات در جهان را پشت سر بگذارند. مورخان، دانشمندان، روحانیون، آبجوسازان و از همه مهمتر، هر مرد و زنی که این طعم را می‌چشند، نامه ای عاشقانه به آبجو است که یکبار برای همیشه ثابت می کند که آبجو دیگر فقط یک نوشیدنی ساعت خوش نیست.

دوربین فیلمبرداری آنتیک و فیلم خام

3- کرفت: مستند آبجو کالفرنیا 2015 (Craft: The California Beer Documentary)

با وجود این‌که صنعت آبجوسازی‌های کوچک (کرفت) نسبتا جدید راه‌اندازی شده و قدمت چندانی ندارد، اما کالیفرنیا در حال حاضر بیش از هزار کارخانه آبجوسازی کوچک دارد و از دهه 1960 میلادی در زمینه آبجو با کیفیت پیشرو بوده است. وقتی فرصت کردید باید این فیلم را کامل تماشا کنید.

کارگردان جف اسمیت در این فیلم ما را با خود به دنیای هیجان انگیز آبجو دست ساز (کرفت) در کالیفرنیا می‌برد و همه چیزهای جالبی که در این دنیای عظیم رخ می‌دهد را کشف می کند.

4- برومنس 2021 (Brewmance)

آبجوسازی  کوچک (کرفت) با گروهی از آبجوسازان خستگی ناپذیر در جستجوی یک نوشیدنی واقعی و خوش طعم آغاز و به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شد. برومنس، این روحیه عصیان و نوآوری در دو گروه از تولیدکنندگان ماءالشعیر از لانگ بیچ، کالیفرنیا را نمایش می‌دهد که به زودی کارخانه های آبجوسازی خود را افتتاح خواهند کرد. با کمک آبجوسازان معروف مانند کن گروسمن، چارلی پاپازیان، وینی سیلورزو، سام کالژیون، جیم کوچ و دیگران، سرانجام روح آبجو دست ساز (کرفت) نشان داده می شود.

اگر این فیلم‌ها را تماشا کردید، حتما نظرتان را با ما در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید